STARBUCKS MUFFİN

Haşhaşlı tatlılara bayılıyorum, limonun da kek ve pastalara çok hoş bir esans kattığına inanıyorum. Yurtdışındayken tattığım bir kek lezzet olarak unutulmazlarım arasına girmişti. Geçenlerde internette gezinirken lezzetini unutamadığım bu kekin yapılışına rastladım. Çok sevindim hemen denemeliyim dedim. Ve kolları sıvayıp bu tarifi uyguladım. Sizler içinde havalı bir tarif olacağından emin çok lezzetli muffin severlerin vazgeçilmezi haline geleceğine inanıyorum. Bu arada muffinimizin orjinal ismi şöyle 'low-fat-lemon-poppy-seed-muffins'. 


MALZEMELER:
  • 1 su bardağı şeker
  • 2 su bardağı un 
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı yemek sodası
  • 1 limon kabuğu rendesi
  • Çay kaşığının ucu ile tuz
  • 2 yumurta
  • 8 yemek kaşığı eritilmiş tereyağı
  • 2/3 su bardağı kese yoğurdu
  • 1 paket krema
  • 3 yemek kaşığı haşhaş tohumu
YAPILIŞI:
  •  Fırınımızı 200 dereceye ısıtıyoruz.
  • Geniş bir kap içerisinde un, şeker, kabartma tozu, limon kabuğu rendesi ve tuzu karıştırıyoruz.
  • Ayrı bir kapta, erittiğimiz tereyağını, yumurta, vanilya, yoğurt ve krema ile karıştırıyoruz.
  • Kuru ve ıslak malzemelerimizi de birbiriyle homojen bir karışım oluşturana kadar karıştırıyoruz.
  • Son olarak haşhaş tohumumuzu ekleyerek bir süre karıştırıyoruz.
  • Muffin kaplarımızın 2/3ü dolacak şekilde doldurup hamurumuzu dağıtıyoruz.
  • Fırında 30 dakika üzeri altın sarısı renk alana kadar pişiriyoruz.
Afiyet bal şeker olsun.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...