COCO MAKARONLAR



 
Akşamki diğer atıştırmalığımızda bu şeker mi şeker hindistan cevizi toplarıydı. Tuzlu hakkımızı atıştırmalık çubuklarla tamamlayınca bir de tatlı olsun istedim. Hindistan cevizi kokusu ve tadıyla davetkar bir baharat. Kurabiyelere de çok yakışıyor çikolata içerisine de. Bense makaron halini yapmayı denedim. İlk badem unu ile denediğim makaron başarısız olunca tekrar cesaret edemedim makarona ama bu yalancı makaronlar hoşuma gitti. Bakalım sizlerde beğenecek misiniz.





MALZEMELER

  • 2 büyük yumurta beyazı
  • 1\3 su bardağı toz şeker
  • 5 kahve fincanı hindistan cevizi
  • Yarım çay kaşığı badem unu (bunu ben eklemedim)
  • Bir tutam tuz
  • 1 paket vanilya
YAPILIŞI
  • Yumurta akı,hindistan cevizi ve bir miktar tuzu derin bir tavada hafif ateşte 10-15 dakika tamamen karışıncaya kadar pişiriyoruz.
  • Ateşten aldıktan sonra badem ununu ve vanilyayı ekleyerek karıştırıyoruz. Fakat ben badem unu kullanmadım sadece vanilya ekledim.
  • Kaşık yardımıyla şekil verip yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine sıralayarak buzdolabında 15 dakika bekletiyoruz. Şekil verirken çok oyalanmayın yoksa hindistan cevizi içerisindeki şeker donup tavanıza yapışacaktır. Şekil vermek zorlaşır. Ve görmüş olduğunuz makaronların boyutunu biraz daha küçük tutarsanız şeker yoğunluğu içinizi baymayacaktır. Hemde daha çok adet çıkacaktır. Ben bu boyda yaparak küçük bir hata yapmışım :). Bu haliyle 10 adet çıkıyor.(Kullandığım kalıp 2 çay kaşığı ile dolmaktaydı.)
  • Bu sırada fırını 200 derecede ısıtıyoruz.
  • Dolaptan çıkardığımız makaronları fırında 15 dakika üzeri altın sarısı oluncaya kadar pişiriyoruz.
  • En son olarak süslemek amacıyla çikolata gezdirebilirsiniz.
Afiyet olsun.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...