BARBEKÜ SOS



Sevdiğim lezzetlerin evde nasıl yapıldıklarını merak edip düşüyorum tariflerin peşine. Denediklerimi de sizlerle paylaşıyorum, kendi tecrubelerimle. Barbekü sos denememi paylaşıyorum sizlerle. Acı ve tatlının karışımı bir lezzet elde ettim ben.Sizler sadece tatlımsı bir sos elde etmek isterseniz acı malzemeleri tariften çıkarabilirsiniz. Biz bu halini çok leziz bulduk ve yapmış olduğum et yemeğine de çok yakıştı sosumuz.

MALZEMELER
  • 2 adet kırmızı soğan
  • 2 diş sarımsak
  • 4 tatlı kaşığı zeytinyağı
  • 2 tatlı kaşığı kimyon
  • 200 gr. ketçap
  • 2 tatlı kaşığı acı toz biber
  • 3 tatlı kaşığı pekmez
  • 2 tatlı kaşığı sirke
  • 1 tatlı kaşığı karabiber
  • 2 tatlı kaşığı kekik
  • 1 bardaktan biraz az su
  • Bir tutam tuz
YAPILIŞI
  • Tüm baharatları tavaya alıyoruz ve 2-3 dakika kavuruyoruz.
  • Soğan, sarımsak ve kavurmuş olduğunuz baharatları doğrayıcınıza doldurun ve püre haline gelene kadar çekin.
  • Tavaya zeytinyağı koyup ardından püre haline getirdiğimiz karışımı ilave ediyoruz. 5-6 dakika boyunca püreyi pişiriyoruz.
  • Kavrulan püre içerisine ketçap ekleyerek bir süre daha kavuruyoruz.
  • Su ve sirkeyide ekledikten sonra karıştırırak koyu bir kıvam alıncaya kadar pişirmeye devam ediyoruz.
  • Ne zaman sosunuz ketçap kıvamını aldı ocaktan alıyoruz ve bir blendar yardımı ile tortularından arındırıyoruz. İstediğiniz kavanoza koyarak saklayabilirsiniz. 
Tavuk, et ve köfteye çok yakışan bir lezzet elde ettik. Afiyet olsun

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...