ATIŞTIRMALIK ÇUBUKLAR



Evde maç keyfi bir başka oluyor. Hele milli maçsa anlatılmaz bir zevk. Futbol seyretmeyi seviyorum ama mutfakta olmayı daha çok seviyorum sanırım. Eşim bu gece plan yapma ben evde maç izleyeceğim rahat rahat deyince ona süpriz yapmak istedim maçın lezzetine lezzet katmak için. Hemen yemekten sonra giriştim atıştırmalıklar yapmaya. Bunlardan ilki milföy hamurundan hazırladığım susamlı çubuklar oldu. Bildiğiniz üzere milföy hamurundan yapılan herşey sıcak tüketilmeli yoksa o an ki tadı vermiyor. Size en büyük önerim bu sıcak sıcak servis edin beğenen sayısı artsın. Şimdi gelelim tarifimize.

 


MALZEMELER

  • Milföy hamuru (500 gram)
  • Kaşar peyniri rendesi
  • Susam
  • Çörekotu
  • 1 yumurta beyazı
YAPILIŞI
  • Fırınımızı 200 dereceye ayarlayarak tarife başlayalım.
  • Milföy hamurlarımızı buzluktan çıkarıp çok beklemeden kesilebilir kıvama geldiğinde kalınlığını zevkinize göre kesiyoruz.
  • Benim kullandığım milföy uzun bir dikdörtgenden oluşuyordu. Bir kısmını denemek için ince bir kısmını daha kalın kestim. Kalın olanlar daha pufidik oldu kabarması için alan kaldığından dolayı olsa gerek.
  • Diğer taraftan kaşar peynirimizi rendeliyoruz ve mümkün olduğunca ince parçalar olmasını sağlıyoruz. Burada peynir farklı bir peynirde olabilirdi örneğin un kıvamına gelebilecek bir  peynir tercih ederseniz daha iyi bir sonuç elde edeceğinizi düşünüyorum. Ben evde kaşar peynir olduğu için kaşar peyniri değerlendirdim.
  • Kestiğimiz hamurları önce yumurta sonra susam ve çörekotuna buluyoruz.
  • En sonda kaşar rendelerini üzerlerine serpiyoruz.
  • Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisinin içerisine hamurlarımızı bükerek resimde gördüğünüz formda sıralayıp fırına sürüyoruz.
  • 15 dk. pişiriyoruz ve sıcak servis yapıyoruz.
Afiyet olsun.








Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...