ALİ NAZİK KEBABI


Çok farklı yapılış şekillerine sahip bu kebap için ilk denememi sizlerle paylaşıyorum. Aslına bakarsanız  Lezzet dergisinden öğrenerek uyguladığım bu tarif orjinalinde kıyma ile yapılıyordu. Ben elimde kuşbaşı et bulunduğu için kuşbaşı et ile yaptım eminim ki kıyma ilede gayet lezzetli olacaktır. Ben etli olan bu tariften gayet memnun kaldım. Kartelama bir kebap çeşidi daha eklenmiş oldu. Ayrıca Lezzet dergisinden daha bir çok yeni tarife kavuştum yaptıkça sizlerle paylaşacağım muhakkak. Şimdi tarifimize geçelim.

MALZEMELER

  • 1 kg kuşbaşı et
  • 1 kg patlıcan
  • 750 gram kese yoğurdu
  • 3 kaşık salça
  • 3 diş sarımsak
  • Tereyağ/Sıvıyağ
  • Maydanoz
YAPILIŞI
  • Güzelce yıkayıp kuruladığımız patlıcanları közlüyoruz. Bu işlem için imkanınız varsa köz ateşini yoksa folyo ile sararak fırından yararlanabilirsiniz. Ben mecburen fırını kullandım ama közde çok çok daha lezzetli olacaktır kömürde pişen her yemek gibi.
  • Patlıcanları merhem kıvamı dediğimiz kıvama geldiğinden emin olunca dikkatli bir şekilde soyuyoruz çünkü sıcak olacaklardır.
  • Patlıcanlarımızı ince ince kıyıyoruz. 
  • Sarımsaklarımızı eziyoruz az tuz ve kese yoğurdu ile karıştırıyoruz.
  • Bir tavada tereyağ ve salçayı kavurup bir sos elde ediyoruz.
  • Ayrıca etimizi sote şeklinde derin bir tavada yani wok tavada kavuruyoruz.
  • Servis için tabağımızın en altına yoğurtlu patlıcanımızı koyuyoruz
  • Yoğurt üzerine etimizi yayıyoruz.
  • Üzerine sosumuzu gezdirip
  • İnce kıydığımız maydanoz ile süslüyoruz.
Afiyet olsun.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...