BAYRAM TATLISI ÖNERİSİ GÜL ŞEKLİNDE İRMİK TATLISI



Uzun zaman oldu aranızda değildim ve blogumu çok boşladım. Bunun için hem üzülüyorum hemde kendime kızıyorum. Bayram telaşı ve yıllık iznimizin başlaması ile oradan oraya gezerken sizlerle hiçbir şey paylaşamadım. Büyük bir hasretle tekrar aranızdayım. Yayınlanacak pek çok materyalim var elimde. Umarım okurken sıkılmayacağınız ve denediğinizde keyif alacağınız paylaşımlar olur. Tekrar merhaba herkese :)

Bayram hızla geldi geçti. Telaşı ayrı güzel bayramlarımızın. Tatlıda bu telaşlardan biri.Pek çok kişi bayramda şuruplu tatlıları tercih eder ikram etmek için benim tercihim sütlü tatlı oldu. Onca şuruplu tatlı arasında sıkışıp kalan bayram misafirlerine bir soluk olsun diye.

Aslında birçoğunuzun bildiği bir tarif ama bloglar arası gezinirken görseline rastlayıp bende kesinlikle denemeliyim dediğim bir görüntüye sahipti. Vakit kaybetmedim denedim. Çok geçte olsa herkesin geçmiş bayramını kutluyorum.





MALZEMELER

  • 6 yemek kaşığı irmik
  • 10 yemek kaşığı şeker
  • 1 kg süt
  • 1 paket çilekli jöle

YAPILIŞI

  • İlk olarak gül şeklindeki kalıplarımızı su ile ıslatıyoruz.
  • Jöleyi tarifine göre hazırlıyoruz ve kalıplara çok az olacak şekilde dağıtıyoruz. Jölenin donması için en az 2 saat buzdolabında bekletiyoruz.
  • Ardından süt ile irmiği pişiriyoruz şekeri ilave edip bir miktar daha kaynatıyoruz.
  • Donmuş olan jölelerimizin üzerine irmikleri dolduruyoruz. Tekrar dolapta bekletiyoruz.
  • Donduğundan emin olduktan sonra kalıbı ters çevirerek servise hazır hale getiriyoruz.
  • Sizlere küçük bir öneri:Tatlıları daha iyi sunmak için küçük bardak altlıklarını üzerlerine kapatın ve tepsi yardımı ile ters çevirin. Böylece tepsiden alıp servis tabağına taşımanız kolay olacaktır.
AFİYET OLSUN.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...