YEŞİL MERCİMEKLİ BULGUR PİLAVI

Yaşasın yeniden mutfağıma kavuştum. Uzun bir aradan sonra kendimi mutfakta bulunca uzun sürede çıkamadım doğal olarak, bu hafta arka arkaya tariflerimle sizlerle olacağım . 

Geçenlerde  internette gezinirken mercimekli bulgur pilavı tarifi gördüm.Belki yeşil mercimeğin börek içerisinde kıyma lezzeti verdiğini biliyorsunuzdur . Ben bir keresinde annemin yapmış olduğu böreğin kıymalı olduğunu sanmıştım fakat yeşil mercimekle yapıldığını duyduğumda çok şaşırmıştım.Bulgur pilavının içerisinde yeşil mercimek olan bir tarif duyunca hemen aynı lezzeti yakalayabilir miyim acaba diye düşünerek tarifi denemeye karar verdim. Sonuç gayet iyiydi.

Bulgur pilavında çeşitlilik arıyorum diyorsanız bu sizin için değişik bir alternatif olabilir.Öyleyse buyrun tarifimize.

MALZEMELER
  • 1,5 bardak haşlanmış yeşil mercimek
  • 1,5 bardak bulgur ( benim tercihim esmer bulgur oldu)
  • 3 orta boy domates rendesi
  • 1 kaşık salça
  • 1,5 bardak sıcak su
  • Yağ
  • Baharat
YAPILIŞI
  • Öncelikle mercimeği haşlıyoruz.
  • Tenceremize istediğimiz miktarda yağ koyuyoruz ve üzerine domates rendesi ve salçamızı ekliyoruz.
  • Domatesler suyunu çekene kadar arada karıştırarak pişiriyoruz ardından yıkayıp elediğimiz bulgurumuzu tencereye ilave ediyoruz, karıştırıyoruz.
  • Haşlamış olduğumuz mercimeklerimizi tencereye döküyoruz.
  • Dilediğiniz baharatları kattıktan sonra hiç karıştırmadan sıcak suyu tencereye boşaltıyoruz. Suyu ilave ettikten sonra karıştırmakta fayda var çünkü mercimekleri fazla haşladıysanız susuz karıştırma işlemi sırasında dağılabilirler.
  • Son olarak tenceremizin kapağını kapatıp delik delik görüntü oluşuncaya kadar yani suyunu çekene kadar pişiriyoruz.
  • Suyunu çektiğinden emin olduğumuzda ocağımızın altını kapatıp demlenmesi için üzerine havlu kapatıyoruz. 
  • Afiyet olsun.





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...