SU MUHALLEBİSİ


Yaza en yakışan tatlılar konusunda sanırım herkes hem fikirdir. Yaz aylarında tercihiniz hep sütlü tatlılar oluyorsa bu fikri destekliyorsunuz demektir. Ben yaz ayları dışında da çok şuruplu tatlıları tercih eden biri değilimdir,  daha çok eşim böyle ağır şuruplu tatlıları sever. Birde su muhallebisinin yeri ayrıdır demişti babaannesi vefat ettiği zaman. Babaannem yapardı demişti ve eklemişti artık kim yapacak bize su muhallebisi :(.

Bu sözler karşısında hiç kendi babaannesini tanıma şansını yakalamamış biri olarak nedense durumu çok içerledim. Ve su muhallebisini denemeye karar verdim. İlk yaptığımda çok başarılı olduğumu söyleyip birazda şaşırıp mutlu olmuştu eşim. İnsanlar hayata veda etselerde hayata bıraktıkları izler hep zihinlerimizde kalıyor. Tıpkı Mehmet ve babaanesi ile geçirdiği birçok anı gibi. Allahtan gani gani rahmet diliyorum.

İşte sizlere su muhallebisinin tarifi,



MALZEMELER

  • 2 su bardağı su
  • 2 su bardağı süt
  • Yarım su bardağını biraz geçecek kadar nişasta
  • 1 su bardağı toz şeker

YAPILIŞI

  • Nişastayı ve sütü derin bir kaba alarak nişasta eriyinceye kadar karıştırıyoruz.
  • Üzerine suyu ve şekeri ilave ediyoruz ve ocağın üzerine alıyoruz.
  • Karıştırırak pişirmeye başlıyoruz ve bu işlemi koyu muhallebi kıvamı alana kadar devam ettiriyoruz.
  • İster bir borcama boşaltıyoruz ya da isterseniz benim gibi geniş ağızlı bardaklara, ama öncelikle kabınızı ıslatmayı unutmayın.
  • Oda sıcaklığında soğuma gerçekleşince muhallebilerimizi dolaba sıralıyoruz.
  • Ben evde böğürtlen reçeli olduğu için onunla süsleyerek servis yaptım siz üzerine yakışacağını düşündüğünüz başka reçelleri kullanabilirsiniz.
  • Afiyet olsun.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...