ŞEFTALİLİ CHEESECAKE




Bu tarif için bu ismi vermek ne kadar doğru bilmiyorum ama en uygun bu isimmiş gibi geliyor bana. Bu tatlıya eşimin şeftali ve bebe biskuvisi aşkına alternatif bir lezzet aramakla ulaştım. Tarifler arasında gezinirken en lezzetlisinin bu olacağına karar verdim ve hemen uyguladım fakat kendi yorumumu katarak denedim tarifi. Görüntü gerçekten çok davetkar lezzet ise süper oldu. Size önerim olabildiğince tatlı meyve seçmeye çalışın eğer meyvenizin hafif bir acımsılığı varsa bu tatlınızın lezzetini değiştirebilir. Çünkü 3 kaşık pudra şekeri haricinde kesinlikle şeker kullanmıyoruz. Buyrun tarifimiz ve tatlımızın resimleri :



MALZEMELER

  • 1 paket bebe biskuvisi (yaklaşık 200 gram)
  • 1 paket labne peyniri
  • 1 paket krema
  • 6 kaşık yoğurt
  • 3 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 3 adet olgun şeftali
  • 1 tatlı kaşığı tereyağ
  • 1 paket vanilya (dileyen kullanabilir ben tercih etmedim)
  • İstediğiniz miktarda kavrulmamış fındık


YAPILIŞI
  • İlk olarak derin bir kaba boşalttığımız biskuvileri küçük parçalara bölüyoruz.
  • Erittiğimiz tereyağımızı biskuvilerin üzerine döküyoruz ve karıştırıyoruz.
  • Başka bir derin kapta pudra şekeri, labne peyniri, yoğurt ve kremayı karıştırıyoruz. Bu noktada yoğurt ve peynir kokusu sizi rahatsız edecek durumda ise buna çözüm olarak vanilya kullanabilirsiniz. Ben gerek duymadım dileyen kullanabilir tabiki.
  • Pürüzsüz bir kıvam alana kadar kremamızı karıştırıyoruz.

  • Şeftalilerimizi soyup küp şeklinde doğruyoruz.
  • Son hazırlık olarak fındıklarımızı havanda iri taneli kalacak şekilde dövüyoruz.
  • Hazırlığımız tamamsa sıra geldi servis yapacağımız kapları seçip tatlımızı servise hazırlamaya.
  • İsterseniz benim gibi geniş ağızlı şarap kadehlerini isterseniz dondurma kaplarınızı kullanabilirsiniz. En alta biskuvi kırıklarımızı koyuyoruz.
  • Ara kat olarak fındıktan serpiştiriyoruz.
  • Fındıklarımızın üzerine şeftalilerden ilave ediyoruz tekrar ara kat olarak fındık serpiyoruz.
  • Ve son olarak kremamızı tüm kaplara paylaştırıyoruz. İşte hepsi bu  kadar.
  • Süslemeyi istediğiniz şekilde yapabilirsiniz ben rulo katları kullandım ama dolapta bekleme süresinde biraz şişip deforme oldular. Süsleme hayal gücünüze kalmış. Tatlılarımızı dolapta bekletip biraz donmasını sağlıyoruz.
  • Afiyet olsun.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...