OMLET CUP


Bu hafta pazar gününü kendimize ayırdık. Evdeki işleri yoluna koymak ve bir gün dahi olsa koşturmacadan kaçmak için. Hal böyle olunca güne keyifle başlayalım istedik. E malum kahvaltı günün en değerli öğünü hakkını vermek gerek. Hafta içi pekte başaramadığımız bir durum bu, hafta sonları telafi etmeye çalışıyoruz.



İnternette tariflere bakmaya ve birçok kişinin aksine yeri geldiğinde hoşuma giden tarifleri uygulamayı seviyorum. Eş dosttan duyduğum şu 'internette çok tarif var ama güvenilir mi' diyorlar. Denemeden anlayamaz insan ben denemeyi tercih edenlerdenim. O nedenle deneyerek sizlerle paylaşıyorum belki bir kaç tarifimi deneyip bana güvenirsiniz diye :) .

Bazende gördüğüm tariflere kendi yorumumu katmayı seviyorum. Örneğin bu tarif, orjinal halini de ileri ki günlerde deneyip sizlerle paylaşacağım.

Not: Tarifin ismini eşim buldu. Kendisine denediğim her tarifte tadım yaparak bana destek olduğu ve olumlu/olumsuz fikirlerini benimle paylaşarak kendimi geliştirmemi sağladığı için çok çok teşekkür ediyorum. Her marifetli bayanın arkasında harika bir erkek vardır :) <3



MALZEMELER

  • Bayat ekmek (6 cupcake için 1 dilim)
  • İstediğiniz çeşit peynir
  • 4 yumurta 
  • Yarım çay bardağı süt
  • Baharatlar
  • Siyah ve yeşil zeytin
  • Isıya dayanıklı cupcake kalıpları (siz sufle kabınız varsa onuda kullanabilirsiniz).
YAPILIŞI
  • Bayat ekmeğimizi küp küp doğrayarak işe başlayabiliriz.
  • Ardından aynı işlemi peynirlerimizede uygulayalım yani küp küp keselim.
  • Zeytinlerin çekirdeklerini çıkaralım dileyen onları da ince ince dilimleyebilir.
  • Cupcake kalıplarımızı yağlamayı unutmayalım.
  • Ardından en alta peynir küplerini araya zeytinleri ve üstüne ekmek küplerimizi koyuyoruz.
  • Derin bir kapta yumurta süt ve baharatları güzelce çırpıyoruz.
  • Kalıplara yumurta-süt karışımını paylaştırıyoruz.
  • Evde hiç kaşar peynirimiz kalmadığından dışarı çıkmaya da üşendiğimizden ben yapamadım ama eğer yapılırsa daha nefis bir tat olacağından emin olduğum adımı da es geçmiyorum: Rendelediğiniz kaşar peynirini kalıpların üzerine gezdiriyoruz.
  • Ben bu tarifi mikro dalga fırında denedim. Fakat daha sağlıkla olacağını düşündüğümden sizlere fırın halini öneriyorum. Fırınımızı 180 dereceye getiriyoruz 15-20 dk üzeri kızarana kadar omletimizi pişiriyoruz.
  • Afiyet olsun.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...