İFTAR SOFRASINDA SUNUM ÖRNEKLERİ




İftar sofraları bereket demek, birliktelik demek. Ramazan ayını seviyorum. Bizde akrabalarımızı davet edip evimizde hep beraber iftar açalım istedik ve giriştik hazırlıklara. Yoğun ve detaylı çalışmalar sonucunda işte bu gördükleriniz çıktı ortaya. Artıları eksileri ile yorumlarınızı bekliyorum. Paylaşım olunca, yorumlar olunca insanın kendini daha iyi geliştireceğine inanıyorum.


Menümüzle başlayalım. İşte nacizane menümüz :

ANA YEMEKLER

Domates çorbası ve Hasan Paşa Köftenin tarifini daha önce sizlerle paylaşmıştım. Yine akşamın telaşı ile fotoğraflarını çekememişim. ama tarifine ulaşmak için tıklamanız yeterli.Yapılışı sırasında ise işte şunlar yaşandı :

Domates çorbası yapımı kolay ama bir o kadarda lezzetli bir çorba. Zaten farkettim ki bende sık sık yapıyorum. Tüm malzemeyi düdüklü tencerenize koymanız ve pişirip blenderdan geçirmeniz yeterli. Özellikle telaşınız çok ve zamanınız kısıtlı ise bir gece önceden pişirebilir ertesi gün kaynatarak sıcak servis edebilirsiniz. Ben sizlere ayrıca çorbanızı sunarkan kullanabileceğiniz ekstra bir öneride bulunacağım. O da kıtır ekmeklerimiz. Kıtır ekmekleri salatalarınızda da kullanabilirsiniz. Bu ekmekleri Prag'a gittiğimizde bize salata içerisinde sunulan minik ekmeklerden görerek feyz almıştım. Onlar hazır satılıyordu aynısını bulmamız zor olacaktı bende o lezzete yakın bir lezzet yakaladım.


Domates çorbası üzerine genelde kaşar peyniri rendelenip sunulur ama ben bu sofrada kaşar rendesine çok yer verdiğim için çorbada ekmekleri tercih ediyorum. 

Öncelikle bayat ekmeklerimizi küp şeklinde dilimliyoruz, minik küpler olmalı. Tavamıza tereyağını alıp eritiyoruz. Ardından ekmeklerimizi içerisine atıyoruz kavurmaya başlıyoruz tüm ekmeklere yağdan bulaşmalı. Ve son olarak favori baharatlarınızdan koyup kavurmaya devam ediyoruz. Kıtırlık derecesini siz ayarlayabilirsiniz. Küçük bardaklara koyup sunabilirsiniz. Böylelikle hemen çorbaya devirmeleri yeterli olacaktır.


Menümüzün en uğraştıran tarifiyle karşı karşıyayız. Tarifin detaylarına linkimizden ulaşabilirsiniz ama genel olarak şu şekilde yapıyoruz. Patateslerimizi haşlıyoruz, püre haline getiriyoruz. Köftemizi yoğuruyoruz ve içlerini oyarak şekil veriyoruz. Mümkünse 1 gece dolapta dinlendiriyoruz.


Dinlenen köfteleri fırında pişiriyoruz. Fırından çıkarıp içlerini patates püresi ile doldurup kaşar rendesi ile son noktayı koyuyoruz. Yemeğimizin sulu olmasını isteyenler salçalı su yapıp tepsiye dökebilirler. Ve tekrar fırına sürüyoruz köftelerimizi. Kaşar peynirler eriyip kıpkırmızı olana kadar bekletiyoruz. İşte köftelerimiz hazır.


Salatalarımızın görüntüleri ve detaylı tarifler için lütfen linkleri tıklayınız.


SALATALAR
Hurma ve kayısıların bu sunumu gerçekten iftar sofrasında fark yaratmak istiyorum diyenler için ideal. Hemde hurmayla fındığın bu kadar uyumlu bir ikili olacağını tahmin etmezdim. Acayip yakıştılar.


TATLILAR
  • İRMİK TATLISI

İrmik tatlısı annemin eseri çok yakında sizlerle onun tarifinide paylaşacağım. 

Ve soframız;
Tüm yemekler hazır olmadan önce ben servis yardımcılarımı hazır bulundurdum konsolumuzun üstünde. Planlı gitmekte her zaman yarar vardır bu nedenle servis yardımcıları daha en baştan hazırdılar.


Ayrıca bir DIY çalışması yer alıyor bu sofra içerisinde. Görmüş olduğunuz şamdanlar aslında bizim meşrubar bardaklarımız. Evde bulunan bir kaç yapma çiçek demeti ve bir kaç cam taş ve mum sayesinde şık bir şamdana dönüştüler.


Bir iftar sofrası maceramız böyle son buldu yenilerinin olması dileğiyle. Yorumlarınızı bekliyorum. Herkese teşekkürler.





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...