İFTAR SOFRAMIZ

Ramazan ayı geleli 1 haftayı geçti belki ama ramazanla ilgili yazı eklemek bugüne kısmetmiş. Öncelikle herkese hayırlı ramazanlar. Cumartesi günü iftar daveti ile geçince evde ramazan sofrasını kurmak pazar gününe kaldı.

Şimdi durup bakınca bol makarnalı bir iftar menüsü olmuş. Ama bahanelerim var :).

Ramazan insanın bedenini terbiye etmesi, günahlardan uzak durması, unutmuş olduğu saygı ve paylaşma duygusunu hatırlaması ve israftan kaçması demektir. Yani aslında kısacası ruhani bir aydır ramazan bizde eksisiyle artısıyla bu ruhani ayı en iyi şekilde geçirmeye çalışıyoruz.

Hal böyle olunca israftan kaçmak adına elimdekileri en iyi şekilde değerlendirmeye çalıştım. Bir gün önce makarna yapmıştım iftara davet edilince makarna dolapta kaldı, eşimin canı çok kuskus çekince ona kıyamadım makarnayı salataya dönüştürdüm ve kuskus pişirdim. Diğer taraftan dolapta az miktarda sakatat kalmıştı onları değerlendirmek adına kavurdum. Tavuklu pilav edasında kuskusun üzerine kavurduğum sakatatları kapadım. Ben hazır çorba olayını pek sevmem genelde kendi çabalarımla ev çorbası yaparım ama iftar paketi ile elimize geçmiş bir çorba uzun süredir dolap bekliyordu yenisi gelmeden onuda aradan çıkarmak istedim. Bir kaç gün önce mercimek haşlamıştım atılmaması için salataya dönüştürdüm böylelikle bir iftar menüsü oluşmuş oldu. İşte küçük tüyolar ile iftar menüm.


İlk olarak çorbadan başlayalım aslına bakarsanız çorba için anlatabileceğim pek fazla birşey yok. Zaten hazır,suyu ısıtıp paketi boşaltıyorsunuz ardından kaynayana kadar karıştırıyoruz. Ben ekstradan lezzet vermesi adına çorbayı ocaktan almaya yakın bir zamanda kaşığın ucu ile terayağ ekliyorum o zaman daha koyu ve lezzetli bir hazır çorba oluyor.


Kuskus içinde ekstrem bir durum yok bildiğimiz makarna gibi haşlayıp yağlıyoruz. Ama kavurma ile sunumu lezzetli oldu. Kavurma için benim tercihim şöyle: eti soya sosu, nane, kekik karışımında en az yarım saat bekletmek, ardından sosuyla beraber kavurmak. Daha yumuşak ve mis kokulu bir kavurma oluyor. Ama servise saatine yarım saat kala kavurursanız etinizi tekrar ısıtmak zorunda kalmazsınız.

Gelelim makarnadan salataya doğru yaptığımız yolculuğa. Bir paket konserve mısır, 3-4 kaşık yoğurt, 2 kaşık mayonez, 1 kaşık hardal, bir tutam çiğdem içi, bir tutam haşhaş, acı biber dilimlerini ve makarnamızı karıştırıyoruz. Serin serin servis edebileceğimiz bir salata ortaya çıkıyor.

Diğer salatamız tamamen benim canım çektiği için ortaya çıkan bir salata. Mercimeğimize biraz limon biraz sirke ekliyoruz. Biber ve soğan doğrayarak az sumak ile karıştırıyoruz. Ekşisini çekmesi için biraz dolapta bekletip servis yapıyoruz. İşte bizim israftan kaçma konsepti ile hazırlanan iftar soframız böyle. Dileriz herkes bu mübarek ramazan ayında ve diğer aylarda aç olan tüm insanları düşünerek duyarlı yaklaşır ve israf etmekten kaçınır.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...