FIRINDA OMLET PİZZA


Yorucu taşınma maceramızdan sonra ikinci haftasonunda kendimizi dinlenmek adına yazlığa atıyoruz. Maalesef hala doğalgaz bağlanmadığı için evimizde yemek yapamıyorum, benim adıma büyük zulüm :). Yazlıkta mutfağa girebiliyor olmak hemen harekete geçiriyor beni.

Yıllık izin modunda bir haftasonu geçiriyoruz. Kahvaltı için değişik bir tarif keşfediyorum özellikle elinizde bulunan bayat ekmekleri değerlendirmek için iyi bir yöntem.

MALZEMELER
  • Küp küp doğranmış bayat yada taze ekmek
  • Yumurta (kişi başı 2 adetten hesapladım)
  • Rendelenmiş kaşar peyniri
  • 3-4 dilim ince ince kesilmiş cheddar peyniri
  • 3-4 dilim ince ince kesilmiş salam
  • 2 su bardağı süt
  • Tepsinizi yağlamak için 1 kaşık yağ
  • İsteğe bağlı dereotu, maydanoz, taze soğan (benim elimde olmadığı için ekleyemedim)
  • Tuz, karabiber, kırmızı biber
YAPILIŞI
  • Tepsimizi yağlıyoruz.
  • Ekmeklerimizi küp şeklinde doğrayarak tepsimize sıralıyoruz.
  • Üzerine ince ince doğradığımız salam ve cheddar peynirimizi yerleştiriyoruz.
  • Rendelediğimiz kaşar peynirimizi her yerine gelecek şekilde serpiyoruz.
  • Derin bir kapta süt ve yumurtalarımızı iyice çırpıyoruz. 
  • Baharatlarımızı bu karışıma ekliyoruz.
  • Dilerseniz ince kıydığınız dereotu, maydanoz ve taze soğanı bu karışıma ekleyebilirsiniz. Benim elimde olmadığı için ekleyemedim ama eminim çok lezzet katacaktır.
  • Hazırladığınız bu omlet karışımını ekmeklerin üzerinde gezdiriyoruz ama her yerin ıslanması konusunda dikkatli olmanızı öneriyorum.
  • Tepsimizin üzerini folyo ile örtüyoruz ve 180 derece fırında 45 dakika pişiriyoruz.
  • Daha sonra folyoyu alıp 15 dakika daha pişiriyoruz.
  • Sıcak servis yapmanızda fayda var afiyet olsun. 



 


 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...