ACTİFRY İLE İRMİK HELVASI


Gecenin bir vakti sizinde canınız tatlı mı istedi? İşte en pratik tatlı tarifi ile karşınızdayım. Yapacağımız işlemler çok basit ama tatlı krizine kesin çözüm. Akşam eşimle tatlı krizine girenlerden olduk, evde gram tatlı yok derken aklımıza irmik helvası geldi hemen koştum yaptım şimdi de sizlerle paylaşmak istedim. Tarifi ActiFry ile birlikte gelen tarfiler kitabından bakarak yaptım ama dileyen internet sitesinden de videolu olarak tarife ulaşabilir. Yada onlarla uğraşamayacağım hazır bu sayfadayken burada da aynı tarif var diyorsanız, Buyrun tarifimize:


 MALZEMELER

  • 250 gram irmik.(Yarım paket)
  • 50 gram kabuksuz badem yada çam fıstığı
  • 1 actifry kaşığı tereyağ
  • 2 actifry kaşığı su
  • 1 paket vanilya
  • 150 gram toz şeker
  • 350 ml. sıcak süt
  • 100 ml. sıcak su



YAPILIŞI
  • Öncelikli olarak Actifry içerisine tereyağını koyup 2 dakika çalıştırıyoruz. Tereyağ eriyince badem yada fıstık dilediğiniz malzemeyi koyuyoruz ve 4 dk kavrulmasını sağlıyoruz.
  • Derin bir kap içerisine aldığımız irmiğimizi 2 kaşık su ile damla damla ilave ederek tamamının ıslandığından emin olarak ıslatıyoruz. İşin bütün püf noktası burada. Eğer irmiğin tamamı ıslak olmazsa helvamızın kuru bir lezzeti olacaktır.
  • İrmiği ActiFry içerisine ilave edip 5 dakika kavuruyoruz.
  • Şekerimizi, vanilya, sıcak süt ve sıcak su ile karıştırıp ActiFry haznesine ilave ediyoruz. Ve son karışımı 10 dakika daha pişiriyoruz.
  • Helvamızı isterseniz sıcak isterseniz ılık servis yapabilirsiniz.
  • Ben dondurmayı içerisine gizleyerek bu farklı sunumu tercih ettim. Bunun için küçük derin bir kaptan yardım alabilirsiniz.Küçük kap içerisine önce helvamızı koyuyoruz belli bir kalınlığa ulaşan helva içerisinde tabağa ulaşmayacak bir çukur açıyoruz. Bu çukura dondurmamızı koyuyoruz ve ardından tekrar irmik ile üzerini kaplayarak ters çevirip servis ediyoruz.
  • Afiyet olsun.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...