CUPCAKE YAPIMI ve SÜSLEME ÖNERİLERİ

Eşimde bende Cupcake denilen kağıtlı keklere bayılıyoruz hem yapımı pratik hemde minik misafirler için cezbedici bir görüntüye sahip bir ikram. Daha önce de sizlere yapımını paylaştığım tarifle birden çok kez farklı süslemeler ile farklı görüntüler elde ettim şimdi yine o tarifi hem hatırlayalım hemde nasıl farklı süsleyebiliriz resimlerle görelim.








Malzemeler

  • 8 yemek kaşığı tepeleme un
  • 1 su bardağı şeker
  • 2 yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
  • Dileyen çay kaşığının ucuyla karbonat ekleyebilir
  • 1 paket vanilya
  • 1 kahve fincanı sıvı yağ 
  • 1 su bardağı yoğurt
  • Minik kek kalıpları ( dileyen silikon dileyen kağıt olanlardan kullanabilir)
Yapılışı
  • Öncelikli olarak fırınımızı 180 dereceye getiriyoruz.
  • Yumurta ve şekeri önce olmak üzere vanilyayı da içine ekleyerek bir süre çırpıyoruz.
  • Yoğurt ve sıvı yağı ekleyerek çırpma işlemine devam ediyoruz.
  • Ayrı bir kapta un ve kabartma tozunu eliyoruz.
  • Oluşturduğumuz sıvı ve unlu karışımı yavaş yavaş birbirine karıştırıp çırpmaya devam ediyoruz. Karışım işleminde tahta kaşık tercih ederseniz daha lezzetli olabilir. Daha sonra tamamen karışmalarını sağlamak için mikser de çarpabilirsiniz.
  • Bu noktadan sonra nasıl bir muffin elde etmek istiyorsanız o malzemeyi ekleyerek oluşturabilirsiniz.
  • Örneğin çikolatalı isterseniz 100 gr çikolata parçası ekleyebilirsiniz. Ben çikolatayı tercih ettim.
  • Ve oluşan hamuru kek kalıplarına paylaştırdım.
  • Keklerin içerisinde süpriz olarak badem yada fındık çıkmasını isterseniz hamur halindeyken birer tane kek kalıplarının ortasına yerleştirebilirsiniz.
  • Önceden ısıttığımız fırında 20 dk cupcakelerimizi pişiriyoruz. Üzeri koyulaşınca fırından alıyoruz.
  • İş üzerini süslemeye gelince orası tamamen size kalmış. Ben en son yaptığım keklerde Dr. Outkerin Glazür Cake Icing ürününü kullandım. Mikrodalga fırında 1 dakikada kullanıma hazır hale gelen bu ürün ile tüm keklerimi kapladım. Ve süsleme için mısır patlağı, minik yenebilir boncukları ve yine Dr Outkerin ürünü olan kalpli çikolataları kullanabilirsiniz.
Afiyet Olsun.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...