Antwerpen

- Geçmişten Esintiler -

Üzerinden onca zaman geçmesine rağmen dün gibi aklımda Belçika'da yaşadıklarımız. İzmir'den 4 kişi olarak gidiyoruz ben Mehmet Orhan Sedef ve orada bize Ege Üniversitesinden 4 arkadaşımız dahil oluyor Sevil Sarı Sevil :) (ikisinin de adı aynı olunca yapacak bişi kalmıyor haliyle isim takıyoruz.) Sidar ve Özgen. Asya insanın karakteristik özelliğidir ya topluluk olarak aktivitelere katılmak bizde burada onu yaşıyoruz. Akşam yemeklerimizi bile birleşip hep beraber yiyiyoruz. Yemek olayını bile iş bölümü yapıyoruz kızlar iki kişi olarak günlere ayrılıyor yemek işi için erkeklerde iki kişi her akşam bulaşık yıkıyorlar. Ne günlerdi hala özlemle anıyorum.

13 Mart 2008, Perşembe

Yeni yerler keşfetme umuduyla yola çıktığımız bir gün daha. Akşam eğlencesinden geç dönen arkadaş grubunu uyandırma görevi akşam CCNA sınavına çalışmak zorunda kalan bendeniz ve Mehmet'e düşer. Büyük bir hızla tren saati ve ücretleri netten kontrol edilir. Tüm millet seferber edilir kalkması için ardından tren istasyonundayız. 10 kullanımlık GO-PASS biletlerimize sefer gün saat ve varış yeri yazılır ve doğru peron bulunaraktan trene binilir. Buraya kadar her şey yolundadır aslında ta ki aktarmalı kavramını anlamamış olan bizler inilmemesi gereken durakta inip aynı hızla tekrar aynı trene bininceye kadar. Böylece doğal yollarla aktarma yapılmış olunur :D
Küçük bir aksilikten sonra bulduğumuz Antwerpenen gayet büyük ve gösterişli bir istasyonu vardır abartmıyorum neredeyse İzmir Havaalanı kadar.Zaten bu şaşkınlığımız iner inmez aslan heykelleriyle foto çekilmemizden belli olmakta :D Keşif sırasında şehir turu yapan gezi araçları bulunur ve 10 € bayılaraktan şehir yorulmadan gezilir. Gayet zevkli ve eğlenceli tavsiye ediyorum. Ama önemli gördüğünüz yerlerde inip müzeleri gezmeyi ihmal etmemelisiniz çünkü aynı araç 1 saat sonra sizi almaya gelecek ve geziye kaldığınız yerden devam etme şansına sahip olacaksınız ;) İzmir den ayrıldığımızdan beri denizin yüzüne hasret kalmıştık ki nehir mi deniz mi olduğuna karar veremediğimiz hatta kısa bir süre bu konuda tartıştığımız su birikintisi akıntısı olarak tanımlayabileceğimiz olayla karşılaştık. Hemen yanında da konuyla bağlantılı denizcilikle ilgili bir müze bulduk. Çok harika maketler vardı bu müzede ve burası içinde 3€ ödedik. Ayrıca bu güzel şehir mücevherleriyle meşhur olduğunu duymuştuk şehir kendini ispatladı ve sıraya bir sürü mücevher dükkanıyla karşılaştık. Fiyatları görünce koşar adım uzaklaştık camdan :D Acıkan karınlarımızı doyurduktan sonra biraz daha alışveriş merkezlerini dolaştık bu dolaşma sırasında aramızdaki meraklı çoğunluk sayesinde çok enteresan bir alışveriş dükkanını ziyaret ettik.Gayet komik ve garip bi dükkandı burası umarım bi çoğunuz tahmin etmişsinizdir.Ve sonra tekrar trenimize binip sevgili yurt odalarımıza geri döndük. :) Bir keşif günü daha sona ermişti. Darısı yenilerine :)