En Özel Yolculuğumuz (8.Gün)

13 Kasım 2011, Pazar

Güzel bir hikayenin sonu gibi bitiyor artık tatilimiz son günümüzdeyiz.Roma’nın Kasabaları Castelli Romani ve Pompei ziyaret edeceğiz bugün. Papa’nın yazlık sarayının, bölgenin en zenginlerinin sıra sıra villalarının, küçük otellerin bulunduğu ve İtalyanların hafta sonu tatilleri için tercih ettikleri bu turizm merkezindeki küçük kasabalara yapacağımız gezide Nemi gölü ve Nemi Kasabasında bölgenin dağ çilekli likörleri ve dağ çilekli turtalarından tatma imkanı buluyoruz.

Tekrar otobüslerimize biniyoruz ve Pompei'ye gidiyoruz. Roma'nın tüm zengin aristokrat ve nüfuslu insanlarının yerleştiği Pompei döneminde zenginliğin, eğlencenin ve kumarın merkezi olarak bilinmektedir. M.S. 79 yılında bir anda patlayan Vezüv Yanardağı'nın etkisiyle dakikalar ile ölçülebilecek bir sürede hayat o anki haliyle durmuş ve kent 6 m'lik küllerin altına gömülmüş. İnsanların o an yaşadıkları acıyı heykele dönüşmüş vucutlarını görünce çok iyi anlayabiliyorsunuz.

Yüzyıllar boyunca korunmuş bu yerleşim yeri zamanlar arası yolculuk yaptırıyor insana. İnsanlar nasıldı giyim kuşam yeme içme nasıldı diye düşünmeden edemiyorsunuz. Günümüzde ki genel ev anlayışı o zamanlara dayanıyormuş aslında bu gördüğünüz bina o çağlarda bu amaçla kullanıyormuş.

Ve bu eve giden yolu tarif etmek için yerdeki taşların üzerine simgeler kazımışlar bu özel simgeyi takip edenler yolun sonunda eve ulaşıyorlarmış.

İtalyada ki son adresimizdeyiz. Açıkçası burası son durak için büyük bir hayal kırıklığı gezilen onca yerden sonra gerçekten şaşırtıcı. Kapanışın kötü olduğunu düşünüyoruz. Son gün kayıp bir günmüş gibi geliyor bize. İtalyanın mafyaları ile ünlü şehrindeyiz, burası Napoli. Her ne kadar tarihçilere göre antik dünyanın hiçbir zaman tamamen ortadan kaybolmamış birkaç Avrupa kentinden biri ve tarihte "Öğle Güneşinin Ülkesi" diye kabul edilse de bu şehir bizde terkedilmişlik hissi yarattı.

Yolculuğumuzu soğuk bir kahve ile tamamlıyoruz. Güzel şehirleri lezzetli pizza, makarna ve şaraplarıyla hayatımız da ki  en önemli seyahat olarak yerini alıyor İtalya ve veda ediyoruz bu Romantik ülkeye.