Çilekli Turta



Vakit buldukça mutfakta zaman geçirmeyi seviyorum. Mutfak benim için terapi alanı, orada bir şeyler üretmek güzel yiyecekler hazırlamak çok hoşuma gidiyor. Hele birde sonuç güzel olunca değmeyin keyfime. Uzun zamandır denemek istediğim ama kısmet olmayan 'Çilekli Turta' yı deniyorum fırsatı yakalayınca.


ÇİLEKLİ TURTA
Malzemeler:

  • 2 adet yumurta 
  • 1 su bardağı şeker
  • 150 gr margarin\tereyağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • Alabildiğine un 
  • 1 paket çilek
  • Tuzsuz badem yada fındık
  • Daha önce tarifini vermiş olduğum krema bknz:
 http://gezyeyapye.blogspot.com/2013/04/yeni-yl-merhaba-2013.html
Yapılışı:

  • Fırınımızı 180 dereceye ayarlıyoruz. Önceden ısınmış olmalı.
  • Yumurta, yağ ve şekeri bir kap içerisinde karıştırıyoruz. Tariflerde alabildiğine un olayına hep karşı olmuşumdur ama bu tarif için kaç bardak un koyduğumu not almamışım o nedenle siz poğaça hamurundan biraz daha sert bir hamur elde edinceye kadar un ekleyin hatırladığım kadarıyla 2 su bardağına yakın bir miktar olmalı. Elde ettiğiniz hamuru elimizle yayarak aşağıda gördüğümüz şekilde bir tart kalıbına yayıyoruz.

  • Kabarmaması için çatal yardımı ile üzerine delikler açıyoruz bu işlemi sık bir şekilde ve tüm hamur üzerine uyguluyoruz çünkü amacımız kabarmış bir hamur elde etmek değil.
  • Hamurumuzu üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.
  • Fırından çıkan hamurumuzun bir süre soğumasını bekliyoruz.
  • Bu sırada kremamızı hazırlıyoruz. Çileklerimizi yada başka bir meyve seçtiyseniz onları süslemek istediğiniz şekilde hazırlıyoruz sulu olmamasına dikkat ediyoruz.
  • Soğuyan hamuru önce kalıptaki halinin tersini çeviriyoruz ve üzerine kremadan koyuyoruz. Ters çevirmemizin sebebi daha derin alan elde etmek ne de olsa kremamızı ve meyvelerimizi bu alana yerleştiriceğiz. Meyve ve krema arasına ben lezzet vereceğini düşündüğüm için badem ve fındık serptim. Sizler bunu farklı şekillerde deneyebilirsiniz.
  • Üzerini meyvelerle süslüyoruz.
  • Hepsini yapıldığı anda tüketemezseniz eğer :Saklama önerim: Ben hiç dolapta saklamayı tercih etmedim hamurundan dolayı eğer benim gibi dolapta saklamazsanız 2 gün içinde tüketmelisiniz çünkü meyveler küf tutmaya başlıyor ve bozuluyor. Benden söylemesi :).
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...