Asker Ziyaretine Götürülen Minik Hamburger Ekmekleri

28 Nisan 2013, Pazar

Daha önce bahsettiğim gibi sevgili kardeşimiz Melih'i  askere uğurladık. Ama konum olarak çok yakınımızda olduğu için her hafta sonu ziyaret edebilme lüksüne sahibiz. Acemi birliği Manisa olunca bizim içinde pazar günleri piknik edasıylaa geçiyor.

 Geçtiğimiz hafta ona 'Çilekli Turta' yapmıştım daha önce nasıl yapıldığından şu linkte (http://gezyeyapye.blogspot.com/2013/04/cilekli-turta.html)  bahsetmiştim bu gidişimizde ise internette gördüğüm ve uzun zamandır evde ekmek yapabilir miyim acaba fikirlerime destek olacak nitelikte bir tarifle elde ettiğim mini hamburger ekmeklerinden götürdüm. Yapılışı çok basit ama şık sunumlu ekmeklere herkes bayıldı. Ziyarete gelen akrabalarımızla hemen tarif alışverişi yaptık. Yaptıkları beğenilince insan daha mutlu oluyor bunu mutfakla uğraşanlar bilir saatlerce uğraştığınız ve kısa sürede tükenen şeyler beğenilince tüm yorgunluğunuz kuş olup uçar gider.










MİNİ HAMBURGER EKMEKLERİ
Malzemeler:
Hamur:

    • 3,5 su bardağı un
    • 2 çay kaşığı instant maya
    • 3 yemek kaşığı tereyağ (dileyen margarin kullanabilir)
    • 1 su bardağı ılık su
    • 1 yemek kaşığı şeker
    • 1 çay kaşığı tuz

    Hamurun Üzeri için:
    • 1 yumurta sarısı
    • 1 kaşık süt
    • Susam
    • Çörek otu
    • Çiğdem içi
    İç:
    • 10'lu pakette salam
    • Kaşar Peynir
    • Dileyen marul, dileyen maydanoz yaprakları

    Sos:

    • 4 kaşık yoğurt
    • Bir tutam nane
    • Bir tutam kekik
    • Bir tutam haşhaş
    • Bir tutam fesleğen
    • Bir tutam tuz
    • 1 kaşık mayonez
    • Bir tutam çiğdem içi

    Yapılışı:

    • Hamur malzemelerini çırpma kabına alıyoruz. Mikserimizin hamur çırpma aparatını takıp yoğuruyoruz. Kabımıza yapışmayacak kıvam aldığında bir tabağa alıp streçle sarıyoruz. 
    • Fırınımızı 50 dereceye getirip yarım saat hamurumuzun mayalanması için fırında bekletiyoruz.
    • Mayalanıp kabaran hamurumuzu fırından çıkarıp büyüklüğüne siz karar verebilirsiniz ama ben avcumun içerisini dolduracak büyüklükte hamurlar kopardım un yardımı ile yuvarlıyoruz.
    • Yağlı kağıt koyduğumuz fırın tepsisine hamurlarımızı sıralıyoruz. Hamurumuzun üzerine yumurta ve sütten oluşan karışımdan sürüyoruz ve çörek otu susam ve çiğdem içi serpiyoruz. Burada yumurtayı hamurumuzun her yerine sürersek tam bir hamburger ekmeği görünümü alabilir ben sadece üzerlerine sürdüm biraz daha poğaça görünümde oldu.
    • 160 derece ısınan fırınımızda 30 dakika üzeri kızarıncaya kadar pişiriyoruz.
    • Ekmeklerimiz soğurken tüm malzemeleri karıştırarak sosumuzu oluşturuyoruz.
    • Soğuyan ekmeklerimizi ortalarından ikiye bölüyoruz. 
    • Kaşık yardımı ile sosumuzdan ekmeklerimizin içerisine sürüyoruz.
    • Malzemelerde ben salam kullandım dileyen bunu köfte, sosis, sucuk olarak değiştirebilir. Kahvaltıya uygun olması adına ben salamı tercih ettim ve salamlarımızı tavada kızarttım burada yine dileyen yada çiğ seven çiğ olarak kullanabilir salamları.
    • Salamların üzerine tekrar sostan sürüyoruz.
    • Üzerine dilimlediğimiz kaşarları koyuyoruz.
    • Ve bir kısmı dışarıda kalacak şekilde yıkayıp kuruttuğumuz maydanoz yaprakları ile süslüyoruz. Ekmeklerimiz servise hazır.
    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...